DE 5 BÄSTA SÄTTEN ATT GÖRA URMAKARBUTIKEN KÄND

SKAFFA ONLINE-UPPMÄRKSAMHET

Du vet hur man säljer klockor. Oavsett om det är lyxklockor eller mekaniska klockor, vet du hur du får en högkvalitativ klocka från disken och över till kundens arm. I den andan ger vi dig de 5 bästa sätten att göra urmakarbutiken känd.

Du förstår förtroendet mellan din butik och kunden. Men hur utvidgar du det förtroendet till kunder som inte står direkt framför dig i urmakarbutiken?

Ett ord: Reklam.

Mer specifikt: Online-annonsering.
Detta är ett sätt att föra samma nivå av kundservice som erbjuds i din fysiska butik över till den digitala marknaden. Och dina kunder kommer att uppskatta det.
Här är 5 beprövade tips om hur du kan dra uppmärksamhet till din onlinebutik.

 

De 5 beste måtene å gjøre urmakerbutikken anerkjent på

  • Annonsering
  • Bruk sosiale medier riktig
  • Vær god på det du gjør.
  • SEO-Research
  • Bruk Google Adsense

#1 - ANNONSERING

Reklam är det perfekta exemplet på att ”sätta pengar för att tjäna pengar”. Precis som att anställa advokater och revisorer är reklam viktigt för din butiksverksamhet. Det är genom annonsering du sprider ordet om din urmakar- eller guldsmedbutik.
Din butik kan vara den bästa platsen för service eller köp av en vintage Rolex, men om inte kunden går förbi din butik är det bara ett sätt att informera dem om din existens och expertis: Reklam.

Kanske annonserar du redan, men tycker att frukterna du skördar från annonseringen är för små. Eller kanske är du för stolt för att skryta om din verksamhet? Oavsett orsak är reklam ett måste, och det finns effektiva och lönsamma sätt att göra detta på – nämligen med hjälp av elektroniska plattformar.

Börja med att anpassa din annons. Fånga uppmärksamheten genom att kreativt visa upp din verksamhet. Gör din annonsering relevant för dina kunder.

Definiera det budskap du vill sprida om din urmakarbutik. Vad vill du visa upp? Er enastående kundservice? Er auktoriserade relation till lyxvarumärken? 

När du har klargjort vad du vill förmedla, vad är målet med detta?
Ett marknadsföringsföretag kan hjälpa dig att tydliggöra dessa mål för dig. Var klok och väl genomtänkt när du väljer den som ska representera din verksamhet.

Nu när du har budskapet, marknadsföringsteamet och målen på plats, fråga dig själv: Hur vill jag presentera min verksamhet för världen?

#2 – ANVÄND SOCIALA MEDIER PÅ RÄTT SÄTT

Sociala medier är ett kostnadseffektivt sätt att engagera dina kunder på. Det kan också vara roligt. Oavsett om du föredrar Twitter, Facebook eller Instagram är det viktigt att ditt företag är närvarande i sociala medier. Och du måste interagera med potentiella kunder på ett positivt sätt. Tänk på sociala medier som en digital anslagstavla för ditt företag. Folk går förbi och kopplar det de ser på tavlan till din urmakarbutik.

Se till att du står bakom allt du delar. Och ännu viktigare; se till att dina inlägg handlar om dina produkter och de tjänster du erbjuder.

Dela din expertis som klocksamlare genom att skriva artiklar. Länka till artiklar om klocksamlingar som du tycker är fascinerande och sprid kunskapen. Var kreativ med bilderna och artiklarna du delar. Se till att de överensstämmer med ditt varumärke. Till sist kommer du att sticka ut på ett positivt sätt.

#3 – VAR BRA PÅ DET DU GÖR.

Om du läser OWUP:s artiklar är chansen stor att du är inom urmakeri- och guldsmedsbranschen. Du har gedigen kunskap om premiumklocktillverkare som. TAG Heuer, Patek Philippe, Audemars Piguet og Vacheron Constantin. Konsumenter kan skaffa sig dessa produkter från många företag. Visa dem därför fördelen med att köpa dem just från dig.

Du vet när en klocka är ett konstverk och när den bara är en klocka. Erbjud det bästa priset och förstklassig service. Försök erbjuda den typ av upplevelse som de helt enkelt inte kan få genom att beställa från Amazon. Visa kunderna hur mycket du bryr dig om de produkter du säljer. Låt sedan produkten tala för sig själv.

#4 - SEO-RESEARCH

SEO står för sökmotoroptimering. Om reklam liknas vid fiske är SEO det optimala betet. De flesta går inte vidare från sidan 1 i en Google-sökning. Det innebär att ditt företag måste synas på första sidan. Ett sätt att öka din placering och få trafik till din webbplats är genom SEO. Välj attraktiva sökord som ofta används i sökningar och rikta kunder till ditt företag. Att ta dig tid att undersöka SEO-strategier relaterade till din bransch kan öka medvetenheten om ditt varumärke. Om människor känner till ditt företag är det mer troligt att de handlar hos dig när de ska köpa en klocka. SEO är också ett utmärkt sätt att koppla ditt företag till exklusiva varumärken När människor handlar klockor online vill du att de ska tänka på din butik.

#5 - ANVÄND GOOGLE ADSENSE

Betald annonsering är ett utmärkt sätt att göra ditt företag, både fysiska butiker och onlinebutiker, synligt för din målgrupp. Begränsa din publik, anpassa din ton och använd AdSense. Vad gör AdSense? Google integrerar automatiskt dina annonser på platser som är mest relevanta för ditt varumärke och din målgrupp. AdSense dirigerar dina annonser till de mest mottagliga platserna.

VAD BETYDER DETTA FÖR DIN URMAKERVERKSAMHET?

Dessa är alltså de 5 bästa sätten att göra din urmakarbutik känd. Nu har vi gett dig mycket information, och förhoppningsvis har du fått en bättre förståelse för hur du kan öka medvetenheten om din verksamhet. Om du dock läste detta och tänkte, ”det här låter bra, men var börjar jag?
Svaret på dessa frågor är: Vi är OWUP. Our World Unite People (Vår Värld Förenar Människor).

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *