PPC-ANNONSERING FÖR URMAKAR- OCH GULDSMEDSBUTIKER

HUR KAN PPC-ANNONSER HJÄLPA DITT FÖRETAG?

 

Reklam.

Pay Per Click Advertising. Varje juvelerare föredrar att sätta ädelstenar framför att marknadsföra sin verksamhet. Verkligheten är dock att utan reklam går du miste om betydande intäkter.

Den goda nyheten är att marknadsföring har utvecklats. Det handlar inte längre om små diffusa försök att nå folk genom TV-reklam eller tryckta annonser.

Pay Per Click (PPC) är det laserfokuserade sättet att rikta in sig på kunder. Hur fungerar PPC-annonsering? PPC-marknadsföring kan öka dina intäkter genom att lyfta ditt webbplats till toppen av Googles sökresultat. Och locka fler kunder till din butik, både den digitala och den fysiska.

 

Vad är Pay Per Click (PPC) annonsering för din smyckesbutik?

PPC-annonsering är en Google Ads-tjänst där du betalar Google en avgift för varje klick du vill att en annons ska generera. Dessa klick bekräftar att kunder ser din annons. Du betalar en avgift baserad på varje klick. Ju fler klick du får eller ju mer du betalar för dessa klick, desto högre kommer ditt företag att visas i en internetsökning.

Tänk dig Gula Sidorna. I stället för att lista företag i alfabetisk ordning rangordnar sökmotorer företag efter hur ofta de söks. Most customers do not click on returns past sida 1. Det är avgörande för ditt företag att synas på den första sidan.

PPC-annonser kan riktas geografiskt för att locka lokal publik till ditt företag. Om din butik är i Malmö, Sverige, hur skulle det gynna dig att den ses i Kiruna, Sverige? Med lokal PPC kan du nå lika många kunder som med traditionell marknadsföring till en lägre kostnad. Att utöka ditt företags online-verksamhet innebär att du kan nå kunder utanför köravstånd från din butik.

PPC är utformat för att locka kunder till ditt företag. Tänk på det som att sätta upp butiken på hörnet av State Street och Main Street istället för avsides. Oavsett om det är genom e-handel eller försäljning i butik kommer att öka din webbplats rangordning öka dina intäkter.

ATT KÖRA EN PPC-KAMPANJ

Vi har gett dig grunderna. Nu är det dags att lära dig allt du behöver för att köra en framgångsrik PPC-kampanj. Är du redo?

DEL 1: DEFINIERA DINA MÅL

Tänk på dina pålitliga kunder. Vilka kommer regelbundet in i din butik och köper dina produkter? Vi riktar oss till dem. Vad skulle de söka efter och hur kan orden i den sökningen leda dem till din verksamhet? Det kallas Search Engine Optimization(SEO). Sökmotorer plockar upp potent nyckelord som skjuter upp webbplatser till toppen av resultatlistan.

Vilken typ av smycken vill du sälja? Om du vill sälja förlovningsringar bör dina sökord tilltala dem som är under 40 år. Om du vill sälja klockor kan dina sökord vara bredare eftersom marknaden för klockor är större. Ju starkare dina SEO-nyckelord är, desto mer effektivt blir du betald per klick.

Geografisk inriktning låter dig annonsera endast i närheten av din verksamhet. Välj nyckelord som är relevanta för din region. Till exempel, om du kopplar nyckelord till en lokal idrottsklubb eller årlig lokal händelse kan geografisk inriktning öka potentiella kunder. Om din verksamhet är på Hawaii skulle referenser till vinterväder vara ineffektiva.

Tänk dig att du berättar om din urmakar- eller guldsmedsbutik för ett dussin främlingar på en cocktailfest Tänk dig sedan att du når ut till hundratals eller tusentals människor med samma budskap.

.

DEL 2: FINNA DE RÄTTA NYCKELORDEN

Det finns tjänster som utökar data på Google och andra sökmotorer för att ge dig de ord som väcker mest intresse. Ett gratis verktyg ärUbersuggest. Ubersuggest låter dig söka efter ord baserat på popularitet på nätet. Detta kommer att hjälpa dig att få ut mesta möjliga av din PPC-kampanj. Ännu bättre, Ubersuggest kommer att visa dig vilka webbplatser som länkar till specifika nyckelord. Om du till exempel använder nyckelordet ”lyxklocka” kan du se om en webbplats som Aftonbladet länkar till det.

Under dagarna då TV-annonser var kung skulle du köpa dyr tid under en fotbollsmatch. Nu kan du göra den digitala motsvarigheten till att bjuda in någon som tittar genom din butiksfönster in i butiken. Ubersuggest kan förenkla dina sökord. Ubersuggest kan förenkla din sökning efter nyckelord.

Den största fördelen med Ubersuggest är hur de visar kostnaden per klick för varje annons på varje webbplats. Är kostnaden per klick annorlunda än betalning per klick? Nej. Betala per klick är en tjänst som Google erbjuder för att spåra kostnaden per klick. Slutligen, är Cost Per Click hur mycket pengar du spenderar på din annons jämfört med hur många som klickar på den.

För att förenkla: Den berättar hur effektiv din annons är när det gäller att engagera tittarna. Och hur mycket valuta du får för dina pengar.

DEL 3: KONVERTERINGSFREKVENSER (CTRS)

Konverteringsfrekvensen mäter hur ofta PPC-klick omvandlas till betalande kunder.
Det är nyckeln för att förstå hur mycket du får för dina annonskronor. En CTRS över 7% är bra. 4 till 7% är över genomsnittet och innebär att dina kronor används väl. 1 till 3% är OK. Allt under 1% innebär att strategin inte fungerar.

OWUP kan hjälpa till. Som en fullservicebyrå med fokus på reklam, webbutveckling och sociala medier för urmakar- och guldsmedsbranschen har OWUP utvecklat beprövade metoder för att stärka din verksamhet samtidigt som du undviker gimmicks för att driva trafik. Du har arbetat hårt för att bygga upp ditt företag. Vi kommer att arbeta hårt för att expandera det till en onlinebutik och dra nytta av det ständigt växande e-handelsuniversumet.

SLUTSATSER

Med dessa strategier kan du dra nytta av PPC för att vinna nya kunder – både i fysiska och onlinebutiker. Det senaste året har accelererat övergången från detaljhandel till e-handel. Färre människor kan shoppa just nu, men de kommer fortfarande att köpa klockor och smycken. Det finns fortfarande jubileumsgåvor, vigselringar och konfirmationsgåvor som behöver köpas.

Ditt företag är viktigt. Gör det enklare för kunderna att hitta dig. Vi skrev detta för att hjälpa dig navigera i världen av online-marknadsföring för ditt företag. CPC/PPC, SEO, CTR – Dessa termer kan verka tekniska, men i verkligheten är de bara mer direkta versioner av hur du alltid har marknadsfört ditt företag.

Våra metoder är beprövade och sanna istället för klassificerade företagshemligheter.

Kontakta OWUP för att se hur vi kan hjälpa din urmakar- eller guldsmedsbutik att växa.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *