Digitala Lösningar för urmakare och smyckesbutiker

 

Tillhandahåller lösningar som ökar ROI för Urmakare och Smyckesbutiker

 

Owup säljer inte bara digitala tjänster

OWUP löser problem åt urmakare och smyckesbutiker genom att implementera digitala strategier. Om du gör affärer behöver du en hemsida. Kunderna gör, i ökande grad, både sin shopping och sin research online. Så även om de kommer in i din butik så är chansen stor att de först har undersökt dig online, sett ett e-mail från dig eller anmält intresse för en produkt de är intresserade av. 

Så, om du har en hemsida, skickar ut e-mail och textmeddelanden till kunder. Har du gjort tillräckligt för att lyckas skapa nya affärer? Inte nödvändigtvis. Att bara ha en hemsida betyder inte att någon besöker den precis som att bara ha en butik inte betyder att kunderna strömmar in genom dörren. 

Med en fysisk butik kan du i det minsta räkna med ett visst antal strökunder, men din hemsida är som ett sandkorn på en ändlös strand, en liten del av ett världsomspännande internet. Det är här OWUP kan hjälpa till. Som en digital marknadsföringsbyrå, specifikt specialiserad på klock- och smyckesindustrin, designar och underhåller vi hemsidor byggda på digitala strategier, baserade på din verksamhets behov, för att öka försäljningen, både online och i butik. 

Vår process är att hitta dina svaga länkar och skapa lösningar för att stärka dem. Här är bara några exempel: 

Owup ökar försäljningen för en Rolex-återförsäljare

Kund: Webbutik för en Rolex-återförsäljare.
Problem: Efter tre år, hade onlinebutiken inte genererat en enda försäljning.
Lösning: OWUP gjorde en komplett omarbetning, omfattande: 

  • Omdesign av hemsidan med WordPressmallar för att ge en modern look med användarvänlig navigation och lättanvänd varukorg. 
  • Nya produktbilder och beskrivningar.
  • Genomgående effektiva SEO-strategier med effektivt användande av nyckelord för att optimera ranking i sökmotorer. 

Resultat: Total försäljning online på  $100,000 USD efter bara tre månader. Kontakt och kunder i butik ökade med ungefär samma mängd.

Kundkommentar: “Bara idag sålde vi två av våra mest populära Breitling-klockor, Lady Colt Quartz 33. Den ena försäljningen var online och den andra i butik som ett resultat av ett besök på vår hemsida. Gensvaret har varit helt enormt sedan OWUP designade om hemsidan och ökade vår digitala närvaro. Jag vet inte exakt hur de gör det, men jag vill att de ska fortsätta.

 

Owups email-kampanj ökar den totala onlineförsäljningen. 

Situation: Behov att informera kunder om säsongens kampanjer och nya produktlanseringar
Problem: Hur får man onlineshoppare intresserade vid rätt tidpunkt och även uppmuntrar dem att besöka din hemsida.

Lösning:

  • Nyhetsbrev via e-mail med Mailchimp för att samla prenumeranter och skicka e-mail i linje med målen för kampanjen, t.ex. Julen närmar sig, skruva upp förväntningarna med en ny klocka osv.. 
  • Kreativ copy för att skapa intresse bland kunder, öka medvetenheten om varumärket och nya produkter samt öka trafiken till hemsidan. 
  • Skapa ämnesrader som ökar antalet som läser mailet och samtidigt undviker spamkorgen. 

Resultat: Den totala försäljningen från olika e-mailkampanjer under året stod för 20% av all försäljning online. 

Kundkommentar: “E-mailkampanjer stod för nästan en fjärdedel av årets försäljning. Att spendera lite pengar i förskott på den här typen av digital marknadsföring ger verkligen hög ROI. Om du inte kör periodvisa e-mailkampanjer så förlorar du inte bara försäljning, du förlorar också mot dina konkurrenter.”